Ο εμβληματικότερος σχεδιαστής αυτοκινήτων άφησε χθες την τελευταία του πνοή στη βόρεια Ιταλία. Το όνομά του συνδέθηκε με τα δημοφιλέστερα μοντέλα που κυκλοφόρησαν από το 1960
Το όνομά του κάποιοι ενδέχεται να μην το γνωρίζουν. Τις «δημιουργίες» του, ωστόσο, κυριολεκτικά δεν υπάρχει άνθρωπος στον κόσμο που να μην τις έχει δει να κυκλοφορούν μπροστά του στον δρόμο.
Πολλοί, μάλιστα, τις έχουν... οδηγήσει (και συνεχίζουν να τις οδηγούν καθημερινά), ενώ ακόμη περισσότεροι είναι εκείνοι που έχουν επιβιβαστεί σε αυτές.
Ο λόγος για τον Σέρτζιο Πινινφαρίνα, τον εμβληματικότερο σχεδιαστή αυτοκινήτων του 20ού αιώνα, ο οποίος απεβίωσε χθες πλήρης ημερών (ήταν 85 ετών) στο σπίτι του στη βόρεια Ιταλία.
Γεννημένος στην «αμαξούπολη» του Τορίνο το 1926 από οικογένεια αυτοκινητιστών (πατέρας του ήταν ο θρυλικός σχεδιαστής Μπατίστα Φαρίνα και εξάδελφός του ο πρώτος παγκόσμιος πρωταθλητής της Φόρμουλα 1, Νίνο Φαρίνα), ο Σέρτζιο έμελλε στην πορεία να εξελιχθεί σε φυσιογνωμία-σταθμό. Για τους εραστές των τεσσάρων τροχών, ήταν ο άνθρωπος που με τα σχέδιά του χαρακτήρισε συνολικά, από το 1960 και μετά, την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Ο Πινινφαρίνα συνεργάστηκε με τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων της υφηλίου και έβαλε την υπογραφή του σε κάποια από τα δημοφιλέστερα μοντέλα των τελευταίων δεκαετιών.
Για του λόγου το αληθές, αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι αυτός «δημιούργησε» την αφρόκρεμα (τα καλύτερα μοντέλα της αγοράς) για την αφρόκρεμα της παγκόσμιας αυτοκίνησης: για φίρμες ιταλικές (Ferrari, Alfa Romeo, Maserati, Fiat, Lancia), βρετανικές (Rolls-Royce, Bentley, Jaguar), αμερικανικές (Chevrolet, Cadillac, Ford), γαλλικές (Peugeot), σουηδικές (Volvo) και ασιατικές (Mitsubishi, Honda).
Αρχής γενομένης από τη δεκαετία του 1960 και για τον επόμενο περίπου μισό αιώνα, ο Σέρτζιο Πινινφαρίνα βρέθηκε στο τιμόνι της οικογενειακής επιχείρησης «Carrozzeria Pinin Farina», η οποία αναλάμβανε τον σχεδιασμό και την κατασκευή κυρίως κουπέ και καμπριολέ αμαξωμάτων για λογαριασμό μεγάλων κατασκευαστών.
Να σημειωθεί μάλιστα πως πέρα από αυτοκίνητα, η εν λόγω εταιρεία σχεδίαζε και μέσα μαζικής μεταφοράς (τραμ, λεωφορεία, τρένα).
Οσο για το προσωπικό στυλ του Ιταλού, αυτό θεωρείται συνώνυμο με την κομψότητα και την απλότητα, ενώ για τους περισσότερους το όνομα Πινινφαρίνα συνδέεται αυτομάτως με τις κλασικές Ferrari Dino και Testarossa.
Κατά τα λοιπά, δραστήριος σε πολλούς τομείς, ο Σέρτζιο διετέλεσε πρόεδρος της ένωσης των Ιταλών εργοδοτών Confindustria (1988-1992), πρόεδρος του Διεθνούς Οργανισμού Κατασκευαστών Αυτοκινήτων OICA (1987-1989) και αντιπρόεδρος της Ενωσης των Συνομοσπονδιών Βιομηχανίας και Εργοδοτών της Ευρώπης UNICE (1990-1994), ενώ αναμείχθηκε και με την πολιτική.
Από το 1979 έως το 1988 ήταν ευρωβουλευτής του φιλελεύθερου κόμματος PLI (το οποίο διαλύθηκε το 1994), ενώ το 2005 τιμήθηκε με τον τίτλο του ισόβιου γερουσιαστή. Ωστόσο, τρία χρόνια αργότερα, το 2008, είχε την ατυχία να δει τον γιο του Αντρέα (στον οποίο είχε εν τω μεταξύ παραχωρήσει τη διεύθυνση της οικογενειακής επιχείρησης) να σκοτώνεται... σε τροχαίο δυστύχημα.
Από το 1979 έως το 1988 ήταν ευρωβουλευτής του φιλελεύθερου κόμματος PLI (το οποίο διαλύθηκε το 1994), ενώ το 2005 τιμήθηκε με τον τίτλο του ισόβιου γερουσιαστή. Ωστόσο, τρία χρόνια αργότερα, το 2008, είχε την ατυχία να δει τον γιο του Αντρέα (στον οποίο είχε εν τω μεταξύ παραχωρήσει τη διεύθυνση της οικογενειακής επιχείρησης) να σκοτώνεται... σε τροχαίο δυστύχημα.
Δημιουργίες που άφησαν εποχή
Ferrari Testarossa
Συνώνυμη με το όνομα Πινινφαρίνα, η Ferrari Testarossa («κοκκινομάλλα» ελληνιστί) πρωτοπάτησε άσφαλτο το 1984 και έμελλε να στιγματίσει, με το εξωτικό της design, μια ολόκληρη εποχή. Εως το 1996, οπότε και σταμάτησε η παραγωγή της, είχαν βγει στην αγορά περίπου 10.000 τέτοια μοντέλα.
Alfa Romeo Brera
Πολυβραβευμένο όσο λίγα, το εν λόγω μοντέλο έμελλε τη διετία 2006-2007 να κυριαρχήσει στις λίστες με τα καλύτερα αυτοκίνητα της χρονιάς. Οσο για το δυνατό του σημείο, αυτό είχε φυσικά να κάνει με τον σχεδιασμό του αμαξώματός του (εξ ου και τα: European Automotive Design Award και Best Design Award του 2006).
Ford Focus CC
Αμερικανικό κατ' όνομα αλλά ιταλικού σχεδιασμού, το Ford Focus Coupe Cabriolet ξεχωρίζει ως ένα από τα πολλά και άκρως επιτυχημένα εμπορικά μοντέλα που «δημιούργησε» ο Σέρτζιο Πινινφαρίνα για μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες του εξωτερικού.
Fiat 124 Sport Spider
Γέννημα-θρέμμα του Τορίνο, ο Σέρτζιο Πινινφαρίνα δεν θα μπορούσε παρά να συνδέσει το όνομά του με μια αυτοκινητοβιομηχανία από την ίδια πόλη όπως η Fiat. Καρπός της συνεργασίας τους υπήρξε το 124 Sport Spider, ένα μοντέλο κλασικό στην όψη (πιο κλασικό μάλλον δεν γίνεται) και εξαιρετικά δημοφιλές, του οποίου η παραγωγή ξεκίνησε το 1966 και συνεχίστηκε για περίπου δύο δεκαετίες, έως τα μέσα της δεκαετίας του 1980.
Πηγή :ethnos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου