Πάνω σε ένα
φορτηγό πλοίο, κάπου στα ανοιχτά του Ινδικού Ωκεανού, ένας Δανός
μάγειρας περιμένει πως και πως να επιστρέψει
στην πατρίδα του για να βρεθεί με τη γυναίκα του και τη μικρή του κόρη.
Ωστόσο, τα σχέδια του βυθίζονται στην αβεβαιότητα, όταν μία ομάδα Σομαλών πειρατών καταλαμβάνει το πλοίο απαιτώντας λύτρα από τη ναυτιλιακή εταιρεία στην Κοπεγχάγη.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας με τεράστια εμπειρία στις οικονομικές διαπραγματεύσεις, αποφασίζει να αναλάβει ο ίδιος τις διαβουλεύσεις με τους πειρατές, αγνοώντας τις συμβουλές του επαγγελματία διαπραγματευτή.
Έτσι, ξεκινά ένα συναρπαστικό θρίλερ, σε δύο διαφορετικές, αλληλοεξαρτώμενες γωνίες του πλανήτη.
Από τη μία το ανήμπορο, φυλακισμένο στο αμπάρι πλήρωμα του πλοίου περιμένει βοήθεια, κι από την άλλη οι εκπρόσωποι της εταιρείας, μέσα από τα πολυτελή γραφεία τους, προσπαθούν να μειώσουν τα λύτρα κερδίζοντας χρόνο κα παρατείνοντας την αγωνία του πληρώματος.
Πληροφορίες για την ταινία
Σκηνοθεσία : ΤΟΜΠΙΑΣ ΛΙΝΤΧΟΛΜ
Σενάριο : ΤΟΜΠΙΑΣ ΛΙΝΤΧΟΛΜ
Ηθοποιοί : ΓΙΟΧΑΝ ΦΙΛΙΠ ΑΣΜΠΕΚ , ΣΟΡΕΝ ΜΑΛΙΝΓΚ , ΝΤΑΡ ΣΑΛΙΜ , ΡΟΛΑΝΤ ΜΟΛΕΡ
Διάρκεια : 99 λεπτά
Πρεμιέρα : 28 Φεβρουαρίου 2013
Χρονολογία παραγωγής : 2012
Είδος ταινίας : Δραματική Περιπέτεια, Θρίλερ
Χώρα παραγωγής : Δανία
Καταλληλότητα ταινίας : ?
IMDb Rating : 7,1/10 from 509 users
Trailer
Extra
Σημείωμα σκηνοθέτη
Πριν γεννηθώ ο πατέρας μου ήταν ναυτικός, αλλά δεν μου μίλησε ποτέ για αυτό. Ίσως γι’ αυτό η θάλασσα είναι πάντα στο μυαλό μου.
Μετά τα περιστατικά πειρατείας των δανέζικων φορτηγών πλοίων DANICA WHITE και CEC FUTUR το 2007 και το 2008, έγινα κοινωνός μίας πραγματικότητας που δεν γνώριζα μέχρι τότε. Μία πραγματικότητα όπου ναυτιλιακές εταιρείες υποχρεώνονται να διαπραγματευτούν απευθείας με τους πειρατές.
Μία πραγματικότητα όπου οι πειρατές κερδίζουν εκατομμύρια δολάρια και οι ναυτικοί κρατούνται όμηροι για μήνες χωρίς να μπορούν να επηρεάσουν τη μοίρα τους.
Δεν θα μπορούσα να κάνω μία ταινία για την αλήθεια της πειρατείας στον Ινδικό Ωκεανό, γιατί δεν πιστεύω ότι η αλήθεια υπάρχει. Αλλά θα μπορούσα να κάνω μία ταινία για τους ναυτικούς, τους πειρατές, τους προέδρους των ναυτιλιακών και τους συγγενείς.
Γιατί αυτοί υπάρχουν. Και αν το «Πειρατεία στον Ωκεανό» δίνει την αίσθηση ότι τους αφορά, τότε είμαι πολύ κοντά στον στόχο μου.
Tobias Lindholm, Κοπεγχάγη 2012
Κατά τη διάρκεια του γυρίσματος η παραγωγή είχε επιστρατεύσει οπλισμένους φρουρούς για να προφυλαχτούν από την περίπτωση της πειρατείας.
Με προϋπολογισμό κάτω από 2 εκατομμύρια ευρώ, ο Lindholm και η ομάδα του επιστράτευσαν νεαρούς Σομαλούς από την Μομπάσα για να παίξουν τους πειρατές και τους ναυτικούς. Για να συμβεί αυτό ο σκηνοθέτης ζήτησε άδεια από Σομαλούς αρχηγούς φυλών.
«Μου έκανε εντύπωση γιατί νόμιζα ότι δεν θα ήθελαν να ειπωθεί μία ωμή ιστορία για την πραγματικότητα στη Σομαλία», σχολιάζει ο σκηνοθέτης. «Αλλά με θερμοπαρακάλεσαν να πω την ιστορία όσο πιο σκληροπυρηνικά γίνεται γιατί χάνουν τους νεαρούς άντρες τους, που νομίζουν ότι θα κάνουν περιουσία ως πειρατές».
Τα όπλα των πειρατών στην ταινία είναι όπλα που δανείστηκαν από την αστυνομία της Κένυας που είχαν πάρει από Σομαλούς πειρατές όταν τους συνέλαβαν στο λιμάνι. Σε κάθε της λεπτομέρεια η ταινία έχει όσο περισσότερο ρεαλισμό γίνεται.
Πολλά μέλη του πληρώματος που βλέπουμε στην ταινία είναι πραγματικοί ναυτικοί και έχουν υπάρξει όμηροι.
Το 2007 ο Juma Mvita ήταν όμηρος για 111 ημέρες. Είναι ο πρώτος μηχανικός στο MV Rozen και παίζει ένα δεύτερο ρόλο στην ταινία.
Οι συνομιλίες μεταξύ των Σομαλών πειρατών και του Δανού Διευθύνοντα Συμβούλου στην Κοπεγχάγη είχαν ηχογραφηθεί ζωντανά στο γύρισμα με την ισχύουσα διαφορά ώρας ανάμεσα στα δύο μέρη.
Τα περισσότερα πειράγματα στο πλοίο μεταξύ των επιβαινόντων ήταν αποτέλεσμα αυτοσχεδιασμού.
Ωστόσο, τα σχέδια του βυθίζονται στην αβεβαιότητα, όταν μία ομάδα Σομαλών πειρατών καταλαμβάνει το πλοίο απαιτώντας λύτρα από τη ναυτιλιακή εταιρεία στην Κοπεγχάγη.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας με τεράστια εμπειρία στις οικονομικές διαπραγματεύσεις, αποφασίζει να αναλάβει ο ίδιος τις διαβουλεύσεις με τους πειρατές, αγνοώντας τις συμβουλές του επαγγελματία διαπραγματευτή.
Έτσι, ξεκινά ένα συναρπαστικό θρίλερ, σε δύο διαφορετικές, αλληλοεξαρτώμενες γωνίες του πλανήτη.
Από τη μία το ανήμπορο, φυλακισμένο στο αμπάρι πλήρωμα του πλοίου περιμένει βοήθεια, κι από την άλλη οι εκπρόσωποι της εταιρείας, μέσα από τα πολυτελή γραφεία τους, προσπαθούν να μειώσουν τα λύτρα κερδίζοντας χρόνο κα παρατείνοντας την αγωνία του πληρώματος.
Πληροφορίες για την ταινία
Σκηνοθεσία : ΤΟΜΠΙΑΣ ΛΙΝΤΧΟΛΜ
Σενάριο : ΤΟΜΠΙΑΣ ΛΙΝΤΧΟΛΜ
Ηθοποιοί : ΓΙΟΧΑΝ ΦΙΛΙΠ ΑΣΜΠΕΚ , ΣΟΡΕΝ ΜΑΛΙΝΓΚ , ΝΤΑΡ ΣΑΛΙΜ , ΡΟΛΑΝΤ ΜΟΛΕΡ
Διάρκεια : 99 λεπτά
Πρεμιέρα : 28 Φεβρουαρίου 2013
Χρονολογία παραγωγής : 2012
Είδος ταινίας : Δραματική Περιπέτεια, Θρίλερ
Χώρα παραγωγής : Δανία
Καταλληλότητα ταινίας : ?
IMDb Rating : 7,1/10 from 509 users
Trailer
Extra
Σημείωμα σκηνοθέτη
Πριν γεννηθώ ο πατέρας μου ήταν ναυτικός, αλλά δεν μου μίλησε ποτέ για αυτό. Ίσως γι’ αυτό η θάλασσα είναι πάντα στο μυαλό μου.
Μετά τα περιστατικά πειρατείας των δανέζικων φορτηγών πλοίων DANICA WHITE και CEC FUTUR το 2007 και το 2008, έγινα κοινωνός μίας πραγματικότητας που δεν γνώριζα μέχρι τότε. Μία πραγματικότητα όπου ναυτιλιακές εταιρείες υποχρεώνονται να διαπραγματευτούν απευθείας με τους πειρατές.
Μία πραγματικότητα όπου οι πειρατές κερδίζουν εκατομμύρια δολάρια και οι ναυτικοί κρατούνται όμηροι για μήνες χωρίς να μπορούν να επηρεάσουν τη μοίρα τους.
Δεν θα μπορούσα να κάνω μία ταινία για την αλήθεια της πειρατείας στον Ινδικό Ωκεανό, γιατί δεν πιστεύω ότι η αλήθεια υπάρχει. Αλλά θα μπορούσα να κάνω μία ταινία για τους ναυτικούς, τους πειρατές, τους προέδρους των ναυτιλιακών και τους συγγενείς.
Γιατί αυτοί υπάρχουν. Και αν το «Πειρατεία στον Ωκεανό» δίνει την αίσθηση ότι τους αφορά, τότε είμαι πολύ κοντά στον στόχο μου.
Tobias Lindholm, Κοπεγχάγη 2012
Κατά τη διάρκεια του γυρίσματος η παραγωγή είχε επιστρατεύσει οπλισμένους φρουρούς για να προφυλαχτούν από την περίπτωση της πειρατείας.
Με προϋπολογισμό κάτω από 2 εκατομμύρια ευρώ, ο Lindholm και η ομάδα του επιστράτευσαν νεαρούς Σομαλούς από την Μομπάσα για να παίξουν τους πειρατές και τους ναυτικούς. Για να συμβεί αυτό ο σκηνοθέτης ζήτησε άδεια από Σομαλούς αρχηγούς φυλών.
«Μου έκανε εντύπωση γιατί νόμιζα ότι δεν θα ήθελαν να ειπωθεί μία ωμή ιστορία για την πραγματικότητα στη Σομαλία», σχολιάζει ο σκηνοθέτης. «Αλλά με θερμοπαρακάλεσαν να πω την ιστορία όσο πιο σκληροπυρηνικά γίνεται γιατί χάνουν τους νεαρούς άντρες τους, που νομίζουν ότι θα κάνουν περιουσία ως πειρατές».
Τα όπλα των πειρατών στην ταινία είναι όπλα που δανείστηκαν από την αστυνομία της Κένυας που είχαν πάρει από Σομαλούς πειρατές όταν τους συνέλαβαν στο λιμάνι. Σε κάθε της λεπτομέρεια η ταινία έχει όσο περισσότερο ρεαλισμό γίνεται.
Πολλά μέλη του πληρώματος που βλέπουμε στην ταινία είναι πραγματικοί ναυτικοί και έχουν υπάρξει όμηροι.
Το 2007 ο Juma Mvita ήταν όμηρος για 111 ημέρες. Είναι ο πρώτος μηχανικός στο MV Rozen και παίζει ένα δεύτερο ρόλο στην ταινία.
Οι συνομιλίες μεταξύ των Σομαλών πειρατών και του Δανού Διευθύνοντα Συμβούλου στην Κοπεγχάγη είχαν ηχογραφηθεί ζωντανά στο γύρισμα με την ισχύουσα διαφορά ώρας ανάμεσα στα δύο μέρη.
Τα περισσότερα πειράγματα στο πλοίο μεταξύ των επιβαινόντων ήταν αποτέλεσμα αυτοσχεδιασμού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου