Η αμερικανίδα τραγουδίστρια της ροκ Τζάνις Τζόπλιν που τραγούδησε το 1969 «Lord won't you buy me a Mercedes-Benz» (Θεέ μου, αγόρασέ μου μια Mercedes-Benz), θα έμενε έκπληκτη σήμερα, αν ζούσε, για να διαπιστώσει πως η επίκληση της τελικά έφτασε στα ευήκοα ώτα του Θεού, ο οποίος παρείχε στον Καθολικό, επί Γης εκπρόσωπό του, μια… πολυτελή Mercedes M-Class για τις μετακινήσεις του.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παράγει οχήματα ειδικών παραγγελιών (custom made) από το Βατικανό για πάνω από 80 χρόνια.
Ο πρώτος που χρησιμοποίησε μια Μερσέντες για τις μετακινήσεις του ήταν ο πάπας Πίος ο 11ος το 1930 και ήταν μία Mercedes Nurburg 460 Pullman. Εκτοτε, διάφορα μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας τριγυρνούσαν γύρω από τους δρόμους του Βατικανού: μια Mercedes 300D το 1960, μια τύπου 600 Pullman Landaulet το 1965 και μια Mercedes 300SEL το 1970.
Για πρώτη φορά αλεξίσφαιρο τζαμί σε Mercedes μπήκε στο μοντέλο 230G, το 1981, αμέσως μετά την απόπειρα δολοφονίας εναντίον του πάπα Ιωάννη Παύλου Β'.
Όταν εκείνος επισκέφτηκε το 1995 τις Φιλιππίνες, η τοπική αυτοκινητοβιομηχανία Francisco Motors κατασκεύασε ένα μοντέλο ειδικά για την περίσταση αυτή.
Μετά τον θάνατο του ποντίφικα, το 2005, το συγκεκριμένο όχημα εκτίθεται σε έναν καθεδρικό ναό της πρωτεύουσας Μανίλα, αποτελώντας ίσως το πρώτο και μοναδικό αυτοκίνητο στην ιστορία που έχει τεθεί σε… λαϊκό προσκύνημα.
Πηγή - ΤΟ ΒΗΜΑ
Ο πάπας Φραγκίσκος ο Α' θα έχει στη διάθεσή του μία Mercedes M-Class, αξίας 430.000 ευρώ, την οποία θα χρησιμοποιεί τόσο για τις μετακινήσεις του στο Βατικανό και στην Ιταλία όσο και στον υπόλοιπο κόσμο.
Το αυτοκίνητο διαθέτει αλεξίσφαιρα τζάμια, τα οποία, αν και επιτρέπουν στον κόσμο να έχει οπτική επαφή μαζί του, παρέχουν απόλυτη ασφάλεια στον ποντίφικα, ενώ υπάρχει θωράκιση τόσο στο πλάι όσο και στο πάτωμα του λευκού SUV.
Λόγω του τζαμιού, η ατμόσφαιρα μέσα στο όχημα μπορεί, ειδικά το καλοκαίρι και σε χώρες με ζέστη, να γίνει αποπνικτική, για τον λογο αυτό και το αυτοκίνητο διαθέτει ισχυρό κλιματισμό ώστε ο νέος πάπας να μη βγάλει τη… μπέμπελη.
Επίσης, το εσωτερικό του «Popemobile» (όπως αυτά αποκαλούνται χιουμοριστικά) είναι πιο ευρύχωρο, παρότι το ύψος του αυτοκινήτου έχει μειωθεί, ώστε να χωρά πιο εύκολα στα μεταγωγικά αεροσκάφη.
Το αυτοκίνητο διαθέτει αλεξίσφαιρα τζάμια, τα οποία, αν και επιτρέπουν στον κόσμο να έχει οπτική επαφή μαζί του, παρέχουν απόλυτη ασφάλεια στον ποντίφικα, ενώ υπάρχει θωράκιση τόσο στο πλάι όσο και στο πάτωμα του λευκού SUV.
Λόγω του τζαμιού, η ατμόσφαιρα μέσα στο όχημα μπορεί, ειδικά το καλοκαίρι και σε χώρες με ζέστη, να γίνει αποπνικτική, για τον λογο αυτό και το αυτοκίνητο διαθέτει ισχυρό κλιματισμό ώστε ο νέος πάπας να μη βγάλει τη… μπέμπελη.
Επίσης, το εσωτερικό του «Popemobile» (όπως αυτά αποκαλούνται χιουμοριστικά) είναι πιο ευρύχωρο, παρότι το ύψος του αυτοκινήτου έχει μειωθεί, ώστε να χωρά πιο εύκολα στα μεταγωγικά αεροσκάφη.
H Mercedes Nurburg 460 Pullman που χρησιμοποιήσε ο πάπας Πίος ο 11ος το 1930, παρκαρισμένη στη πλατεία του Αγίου Πέτρου. |
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παράγει οχήματα ειδικών παραγγελιών (custom made) από το Βατικανό για πάνω από 80 χρόνια.
Ο πρώτος που χρησιμοποίησε μια Μερσέντες για τις μετακινήσεις του ήταν ο πάπας Πίος ο 11ος το 1930 και ήταν μία Mercedes Nurburg 460 Pullman. Εκτοτε, διάφορα μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας τριγυρνούσαν γύρω από τους δρόμους του Βατικανού: μια Mercedes 300D το 1960, μια τύπου 600 Pullman Landaulet το 1965 και μια Mercedes 300SEL το 1970.
Για πρώτη φορά αλεξίσφαιρο τζαμί σε Mercedes μπήκε στο μοντέλο 230G, το 1981, αμέσως μετά την απόπειρα δολοφονίας εναντίον του πάπα Ιωάννη Παύλου Β'.
Όταν εκείνος επισκέφτηκε το 1995 τις Φιλιππίνες, η τοπική αυτοκινητοβιομηχανία Francisco Motors κατασκεύασε ένα μοντέλο ειδικά για την περίσταση αυτή.
Μετά τον θάνατο του ποντίφικα, το 2005, το συγκεκριμένο όχημα εκτίθεται σε έναν καθεδρικό ναό της πρωτεύουσας Μανίλα, αποτελώντας ίσως το πρώτο και μοναδικό αυτοκίνητο στην ιστορία που έχει τεθεί σε… λαϊκό προσκύνημα.
Το 2002, ο Ιωάννης Παύλος Β' είχε ζητήσει από τα ΜΜΕ να σταματήσουν να αναφέρονται στο αυτοκίνητο ως «Popemobile», θεωρώντας τον όρο ως« μη αξιοπρεπή».
Πριν από την έλευση του Popemobile, τους πάπες τους μετέφεραν δώδεκα μεταφορείς, ενώ εκείνοι κάθονταν σε έναν πολυτελή θρόνο, που ονομαζόταν «gestatoria sedia».
Πηγή - ΤΟ ΒΗΜΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου