Δύο αστροναύτες που πραγματοποίησαν έκτακτο διαστημικό περίπατο κατάφεραν να αντικαταστήσουν την αντλία από την οποία φαίνεται να προήλθε η διαρροή αμμωνίας στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS).
Οι αμερικανοί ένοικοι του σταθμού Κρίς Κάσιντι και Τομ Μάρσμπερν χρειάστηκαν πεντέμιση ώρες μέχρι να αντικαταστήσουν την ελαττωματική αντλία, βάρους 130 κιλών, στη δοκό πάνω στην οποία στηρίζεται ένα ζευγάρι ηλιακών συλλεκτών.
Το σύστημα ψύξης του σταθμού χρησιμοποιεί υγρή αμμωνία για να μεταφέρει την πλεονάζουσα θερμότητα των ηλεκτρονικών συστημάτων σε ένα σύστημα από ψήκτρες που την ακτινοβολεί στο Διάστημα.
Η διαρροή δεν έθεσε σε κίνδυνο το εξαμελές πλήρωμα, έπρεπε όμως να επιδιορθωθεί πριν από την αναχώρηση τριών αστροναυτών για την επιστροφή τους στη Γη. Το ρωσικό Soyuz με το οποίο θα ταξιδέψουν τη Δευτέρα βρίσκεται σταθμευμένο κοντά στην περιοχή της διαρροής.
Οι μηχανικοί της NASA θα συνεχίσουν να παρακολουθούν την αντλία το επόμενο διάστημα για να βεβαιωθούν ότι δεν υπάρχουν νιφάδες παγωμένης αμμωνίας.
Η δοκός στήριξης όπου εμφανίστηκε το πρόβλημα παραμένει σε τροχιά από το 2010 και είναι το παλαιότερο τμήμα του σκελετού του ISS, ενός πολυεθνικού τροχιακού εργαστηρίου που κόστισε πάνω από 100 δισ. δολάρια.
Πηγή - in.gr
Οι αμερικανοί ένοικοι του σταθμού Κρίς Κάσιντι και Τομ Μάρσμπερν χρειάστηκαν πεντέμιση ώρες μέχρι να αντικαταστήσουν την ελαττωματική αντλία, βάρους 130 κιλών, στη δοκό πάνω στην οποία στηρίζεται ένα ζευγάρι ηλιακών συλλεκτών.
Το σύστημα ψύξης του σταθμού χρησιμοποιεί υγρή αμμωνία για να μεταφέρει την πλεονάζουσα θερμότητα των ηλεκτρονικών συστημάτων σε ένα σύστημα από ψήκτρες που την ακτινοβολεί στο Διάστημα.
Η διαρροή δεν έθεσε σε κίνδυνο το εξαμελές πλήρωμα, έπρεπε όμως να επιδιορθωθεί πριν από την αναχώρηση τριών αστροναυτών για την επιστροφή τους στη Γη. Το ρωσικό Soyuz με το οποίο θα ταξιδέψουν τη Δευτέρα βρίσκεται σταθμευμένο κοντά στην περιοχή της διαρροής.
Οι μηχανικοί της NASA θα συνεχίσουν να παρακολουθούν την αντλία το επόμενο διάστημα για να βεβαιωθούν ότι δεν υπάρχουν νιφάδες παγωμένης αμμωνίας.
Η δοκός στήριξης όπου εμφανίστηκε το πρόβλημα παραμένει σε τροχιά από το 2010 και είναι το παλαιότερο τμήμα του σκελετού του ISS, ενός πολυεθνικού τροχιακού εργαστηρίου που κόστισε πάνω από 100 δισ. δολάρια.
Πηγή - in.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου